Svar: Opfølgning modermælkserstatning
4. april 2014
Alder:
0 mdr.
Hej igen.
Tak for forklaringen :)
I følge Sundhedsstyrelsens retningslinjer, så er der ikke problemer med at opvarme mælk i mikrobølge ovn, så længe du sørger for at mælken ikke bliver overophedet. Den må ikke blive for varm, da der så kan ske et tab af næringsstoffer. Derfor skal den så vidt muligt kun opvarmes til ca. 37 grader, som er spisetemperaturen for barnet.
Derudover skal man være opmærksom på, at ved opvarmning i mikrobølgeovn, så kan der ske en ujævn varmefordeling, så der kan være stor forskel på temperaturen i bunden og i toppen af flasken. Derfor skal man ryste flasken godt, før man afprøver temperaturen på sit håndled og før man giver flasken til barnet.
Også udmalket modermælk kan opvarmes i mikrobølgeovn.
Håber du kan bruge dette lidt videre :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske